Tuesday, August 14, 2018
Apekecoh Media

Jagalah anak tu dia nak awak bukannya saya Isteri terkilan suami enggan bantu jaga anak walaupun sekejap

admin@apekecoh 11th June 2018 Gossip Comments Off on Jagalah anak tu dia nak awak bukannya saya Isteri terkilan suami enggan bantu jaga anak walaupun sekejap

1.png

Penat si isteri, tidak dipedulikan suami yang lebih mengutamakan telefon bimbit dari keluarganya sendiri. Isteri kena memasak, menjaga anak, menguruskan rumah tangga tanpa henti setiap hari. Bagaikan tiada waktu rehat untuk golongan isteri.

Apabila diluahkan atau minta suami membantu, ayat yang terpacul keluar dari mulut suami hanya akan menyakitkan hati, membuatkan isteri menangis dan terpaksa memendam saja rasa sedih di hati. Sudahlah tidak dipujuk, dibiarkan saja isteri memendam rasa yang akhirnya membuatkan isteri belajar erti kebencian pada suami.

Luahan dari followers laman Facebook 9bulan10hari ini, adalah kisah benar yang kita tak boleh nafikan. Ia memang kejadian yang pastinya pernah berlaku kepada mereka yang berkahwin dengan lelaki jenis ‘goyang kaki’, mengharapkan isteri saja melakukan semua kerja-kerja rumah.

Loading...

SALAM kak, maaf mengganggu. Berguguran air mata saya masa tengah mesej ini. Biarlah semua orang pandang saya dalam LRT ini.

Akak tahu saya jenis yang bertolak ansur kan? Tetapi kali ini saya tidak mampu sangat kak. Selama bulan puasa ini saya terkejar-kejar seorang diri. Balik kerja, hantar dan ambil anak, masak untuk berbuka puasa, masih menyusu walaupun kandungan dah tujuh bulan.

Semalam saya terlalu terasa dengan suami bila saya tengah berebut nak memasak, anak menangis, saya minta suami jagakan anak sebab tinggal nak masukkan ikan saja dalam periuk ini. Terus suami saya tinggikan suara dan kata:

“Perempuan lain tak banyak karenah pun macam awak. Kejap-kejap minta tolong, tak tahu nak jaga anak.

“Jagalah anak tu, dah dia nak awak, bukannya nak saya,” kata suami.

Tersentap saya pada masa itu. Sambil-sambil menyusukan anak, sambil bancuh air, sambil itu juga saya menangis. Suami pula di ruang tamu main telefon bimbitnya. Sebak yang amat saya masa itu tetapi saya cuba kuat dan berzikir dalam hati.

Masa makan waktu berbuka puasa, air mata saya keluar tak henti sebab saya sedih suami saya cakap macam tu. Saya rindukan suami saya, dia nampak saya menangis tetapi dia tak cakap apa-apa dan tak pujuk saya pun.

Saya kemas dapur dan terus pergi ke sejadah. Solat maghrib dan isyak. Sebab terlalu sedih dan tertekan, masa Aqib merengek minta dukung, saya terpukul lengannya sampai jatuh. Aqib menangis, kepalanya bengkak. Ya Tuhanku, anak aku.

Saya pernah cerita dengan akak yang saya meroyan bila pantang anak pertama dulu kan. Saya takut benda yang sama terjadi balik kali ini. Doktor kata kalau saya tertekan sikit, saya boleh bertindak di luar kawalan tanpa saya sendiri sedar.

Semalam nak mesej akak, tetapi takut akak busy. Saya tertidur terus di situ sampai terjaga jam 5.10 pagi tadi. Dah lewat, saya cepat-cepat pergi dapur buat susu untuk suami dan hidangkan ikan sambal dengan nasi semalam. Tak sempat nak panaskan nasi.

Bila suami makan, dia cakap:

“Kalau dah tahu nak kena panaskan nasi, lain kali bangunlah awal. Kenapa pemalas sangat! Mak I selalu bangun siapkan lauk awal-awal dan tak ada pun kelam kabut macam awak ni,” katanya.

Sekali lagi suami saya buat saya terlalu sedih kak. Saya tak mampu makan, rasa nak termuntah sebab sedih. Saya bancuh susu dan minum, terus siapkan baju kerja suami dan anak.

Selalunya saya keluar awal sebab nak hantar anak dulu dan baru jalan pergi ke stesen LRT. Luluh kaki saya pagi ini. Semua orang pandang saya, saya tahu keadaan saya memang tidak terurus.

Betul sangat kak, bila orang lain cakap apa pun, kita okey lagi. Tetapi bila suami cakap sesuatu yang bagi kita down, kita akan jadi sangat lemah, menangis dan anak yang tidak bersalah pun akan menjadi mangsa tanpa kita sendiri berniat nak buat seperti itu.

Rindunya dengan Aqib. Kesian anak Mama.

Sumber: Kisah benar dari followers 9Bulan10Hari.

COPYRIGHT@9bulan10hari. Tak dihalalkan copy paste. Silakan SHARE DAN ELAKKAN BUDAYA COPY PASTE!


1.jpg

Dapatkan buku 9bulan10hari ini yang mengandung ilmu perkahwinan, merancang kehamilan, kehamilan, kelahiran, berpantang dan penyusuan susu ibu. Ilmu-ilmu yang dikongsikan adalah ilmu yang sahih dan benar dari pakar perubatan moden, pakar syariah dan pakar perbidanan Melayu Lama. Hubungi pihak 9bulan10hari untuk dapatkan buku ini sekarang.

Sumber: thereporter

–> Klik jika rasa post ini patut dibuang

Loading...

Like this Article? Share it!

About The Author

Comments are closed.