Thursday, April 26, 2018
Apekecoh Media

Nak berkempen silakanlah tapi jangan hasut asnaf jadi kufur

admin@apekecoh 2nd April 2018 Hiburan Comments Off on Nak berkempen silakanlah tapi jangan hasut asnaf jadi kufur

1.png

“Nak berkempen, silakanlah. Tapi jangan hasut asnaf jadi kufur,” demikian tulis Raja Shamri di Facebooknya semalam, yang kesal dengan tindakan pihak parti politik didakwa cuba menghasut seorang ibu tunggal yang pernah dibantu pertubuhan sukarelawan kebajikan yang ditubuhkannya, The 3rd Force.

Menurut Raja Shamri, ibu tunggal berusia 50 tahun yang menjaga anaknya (OKU) itu datang mengadu rumahnya sempit dan meminta mereka memasang jubin penuh rumah. Selain itu, wanita berkenaan turut mengadu sistem pendawaian yang dibuat oleh mereka tidak sempurna.

“Beberapa hari lepas, ada asnaf yang pernah kita bantu untuk bina sebuah rumah yang sangat cantik dengan design moden kontemporari datang mengadu.

Loading...

“Katanya rumahnya sempit dan minta kita pasang tile atau mozek penuh rumah. Katanya juga, sistem pendawaian kita tak sempurna dan dimakan oleh tikus serta perlu menambah satu lagi tiang elektrik, kena buat telaga tiub dan macam-macam lagi. Semuanya selepas lebih satu tahun,” katanya.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

Raja Shamri mengesyaki ada sesuatu yang tidak kena dan tidak menolak kemungkinan ibu tunggal berkenaan telah dihasut oleh pihak tertentu.

“Masa itu hati dah syak, ada sesuatu yang tak kena. Seperti ada orang yang cerdik tak berapa cerdik datang menghasut atau cucuk jarum ini cakap yang bukan-bukan sebab asnaf ini seorang ibu tunggal bekerja kampung dan tidak berpendidikan dengan seorang anak OKU terlantar.

“Setelah kita siasat, info yang kita dapat, musim dekat nak pilihan raya ini, ada pihak yang datang berkempen dari rumah ke rumah. Selepas itu mulalah nak tunjuk ambil berat, kritik rumah yang kita sama-sama bina. Tak kena di situ, di sini,” katanya.

Kesal dengan tindakan pihak berkenaan, Raja Shamri menyeru agar pihak berkenaan tidak menghasut golongan asnaf tidak dengan perkara yang tidak baik, sebaliknya bersama-sama membantu golongan berkenaan untuk ke arah yang lebih bagus.

“Awak tu dulu, si asnaf berpuluh tahun hidup daif tak ada pula datang membantu. Bila kita dah siap bina rumah bagai, dah setahun dah baru awak datang pula menghasut tak ada tile la, rumah kecil la dan sebagainya. Nak berkempen, silakanlah tapi jangan hasut asnaf jadi kufur.

“Sebaliknya jika kalian sama-sama pakat bantu asnaf itu kan bagus. Kalau tengok rumah itu tak ada tile, kalianlah yang sponsor tile itu pula. Kalau rasa rumah 800 kaki persegi untuk ibu tunggal umur 50 tahun dengan anak terlantar itu kecil, maka kalianlah yang sepatutnya segera melakukan penambahbaikan.

“Bukannya kritik projek Thirdforce. Kita bukan lawan politik kalian. Lainlah kalau Thirdforce jadi calon untuk PRU14 nanti. Ada berani? Jom jadi orang baik-baik. Lainsyakartum La’azidannakum,” katanya.

Sumber: 1citemalaya

Sumber: 1citemalaya

–> Klik jika rasa post ini patut dibuang

Loading...

Like this Article? Share it!

About The Author

Comments are closed.