Wednesday, October 24, 2018
Apekecoh Media

Belanja dapur bilbil semua suami yang bayar tak perlulah bermasam muka Isteri buat suami jadi hamba abdi untuk keluarganya

admin@apekecoh 31st March 2018 Gossip Comments Off on Belanja dapur bilbil semua suami yang bayar tak perlulah bermasam muka Isteri buat suami jadi hamba abdi untuk keluarganya

1.png

Ada yang kata kisah ini hanya rekaan, tetapi pemilik laman Kisah Rumah Tangga menafikan dakwaan itu. Kisah seorang isteri yang memperlakukan suaminya seperti hamba abdi untuk keluarganya. Suami yang dahulunya baik, kini menjadi panas baran gara-gara sikap isterinya yang mementingkan keluarganya sehingga menyebabkan suaminya terasa beban.

Hanya dengan gaji yang tidak sampai RM2,000, si suami terpaksa menanggung segala-galanya seperti belanja dapur, bil elektrik, bil air, bil Astro termasuk juga duit saku untuk anak abang iparnya. Si isteri menyalahkan suaminya terlalu berkira dan kedekut. Malang nasib mendapat isteri yang tidak memahami kemampuan suami seperti ini.

ASSALAMUALAIKUM admin. Hide profile aku. Thanks.

Loading...

Aku dan suami sudah berkahwin selama empat tahun dan ada seorang anak. Aku nak minta pendapat semua dan kalau nak kecam pun biarlah bertapis. Hubungan suami dengan keluarga aku. Aku anak keenam dari lapan beradik. Aku ada abang dan kakak. Aku aku dah pun berkahwin dan ada dua orang anak. Manakala abang aku yang lain belum. Aku ada seorang kakak yang juga sudah berkahwin dan menetap di selatan tanah air.

Suami aku bekerja di sektor perkilangan dan gajinya tidak sampai RM2,000 sebulan. Sebelum itu, suami aku bukan seorang yang panas baran dan jauh sekali dia nak mengeluarkan kata-kata kesat. Setiap kali bergaduh, dia sentiasa diam.

Kadang-kadang aku terfikir kenapa suami aku ini tak seperti orang lain, seakan tunduk pada aku saja. Tak apalah, biarkan dulu.

Hubungan suami aku dengan keluarga aku agak renggang sebab suami aku yang belanja barang-barang dapur dalam rumah. Setiap kali nak belanja, suami aku masam muka. Aku pernah cakap, ikhlaskan hati untuk belanja rumah sebab akan menjadi darah daging walaupun sara adik beradik aku termasuk mak bapak aku. Aku hanya mahu adik beradik dan mak bapak aku makan saja.

Selain itu, bil-bil air, elektrik dan Astro memang suami aku yang bayar. Paling kurang RM500 sebulan bagi jumlah keseluruhannya. Bagi aku tak salah pun sebab dah aku duduk sekali dengan semua. Tak perlulah bermasam muka.

Aku juga minta suami aku beri duit belanja sekolah pada anak buah aku (anak abang aku), seorang saja RM2 sehari. Apalah sangat kan? Abang-abang aku tak kerja, kerja kampung saja sebab dah cuba cari kerja tapi tak sesuai dengan waktu kerja yang dia nak.

Berbalik pada aku sendiri, suami memang beri duit belanja pada aku sebulan RM200. Tetapi aku nak duit sendiri. Suami tak bagi kerja, salah ke aku main judi online? Duit itu halal walaupun cara itu haram.

Memang kami selalu bergaduh bab duit ini. Suami pernah bergaduh dengan abang aku sebab abang aku nak pinjam duit tetapi suami tak bagi. Malah aku sendiri akan marah suami sebab tak bagi pinjam duit. Aku sekat duit poket dia nak pergi kerja. Tak salah kan aku buat macam tu?

Suami aku pernah tegur bapak aku sebab tak solat. Untuk info, keluarga aku memang tak solat tetapi tak ada pun sebarang musibah yang datang. Suami aku kata musibah ini tak terduga. Aku cuma minta dia jangan campur urusan keluarga aku. Memang aku takkan dengar nasihat suami aku sebab aku dibesarkan oleh mak bapak aku.

Aku pernah suruh suami tidur di luar bilik sebab dia suruh aku solat. Mak aku kata, jangan dengar cakap suami. Bagi aku, kalau ada perempuan yang sanggup berkahwin dengan suami aku ini, kira akan susah sebab kedekut. Belanja dapur pun berkira, tak banyak pun dalam sebulan habis RM700-RM800 saja. Bil-bil baru RM500.

Walaupun gaji dia tak banyak tetapi tanggungjawab dia bukan pada aku tetapi pada seluruh keluarga aku. Apa yang patut aku buat ye nak bagi suami aku sedar tentang semua ini? Minta pendapat semua, agar hubungan suami aku dengan keluarga aku okey.

1.jpg

Sumber: Kisah Rumah Tangga

p/s: Kau dengan keluarga kau, sila meninggal

Sumber: thereporter

–> Klik jika rasa post ini patut dibuang

Loading...

Like this Article? Share it!

About The Author

Comments are closed.