Friday, January 19, 2018
Apekecoh Media

Terjatuh dari tingkat 4 selepas tali keselamatan dipotong penduduk yang terganggu dengan bunyi bising gerudi

2CLbIKj

Seorang lelaki yang sedang menggerudi di luar bangunan pangsapuri terjatuh dan terhempas ke tingkat bawah selepas tali keselamatannya dipotong salah seorang penduduk yang berasa terganggu dengan bunyi bising berkenaan.

Dalam kejadian yang berlaku di Henan, China, pekerja berusia pertengahan tahun itu sepatutnya memasang paip air di bangunan tersebut. Untuk itu, dia perlu menggerudi beberapa lubang di luar bangunan kediaman itu.

Selepas memasang tali keselamatan, lelaki itu tergantung di luar bangunan sambil melakukan kerja-kerja menggerudi. Namun, salah seorang penduduk di tingkat empat berasa terganggu dengan bunyi bising itu dan merancang untuk mensabotaj lelaki itu.

Loading...

Penduduk itu kemudian meminta lelaki itu berhenti bekerja dan menunggu seorang individu yang akan datang bertemu dengannya bagi menjelaskan prosedur yang sepatutnya. Dalam masa yang sama dia bertindak memotong tali keselamatan itu dengan pisau dapur menyebabkan mangsa terjatuh dari ketinggian empat tingkat bersama paip dan peralatan kerjanya.

Salah seorang saksi berkata, dia yang ketika itu sedang memerhatikan mereka ternampak mangsa terjatuh dalam posisi duduk.

Pemeriksaan di hospital mendapati, mangsa mengalami kecederaan teruk di mana tulang kaki kirinya retak, tulang pelviks dan belakangnya juga retak. Selain itu, kepala, leher, dada dan paru-parunya turut cedera.

“Saya datang untuk buat kerja di situ dan ada seorang penduduk meminta saya berhenti seketika, lalu saya turun ke tingkat empat. Dan pada ketika itulah dia memotong tali itu dan saya terjatuh ke bawah.

2CGBQWN

2CLZp0w

2CLbLWv

2CM2u0r

Sementara itu, netizen di media sosial mendesak pihak berkuasa menyiasat mendakwa suspek di atas cubaan membunuh mangsa.

Berdasarkan siasatan polis, suspek berasa terganggu dengan bunyi bising dari kerja-kerja menggerudi itu. Gagal mengawal diri, dia kemudian bertindak memotong tali itu.

Sumber: 1citemalaya

Sumber: 1citemalaya

–> Klik jika rasa post ini patut dibuang

Loading...

Like this Article? Share it!

About The Author

Comments are closed.