Friday, January 19, 2018
Apekecoh Media

Kalau betulbetul saya jadi YB rakyat juga yang pasti akan untung Kuan

admin@apekecoh 4th January 2018 Gossip Comments Off on Kalau betulbetul saya jadi YB rakyat juga yang pasti akan untung Kuan

1.png

“Biar betul? Baru terima surat untuk pencalonan YB,” demikian tulis aktivis kemasyarakatan, Kuan Chee Heng, di Facebooknya 2 Januari lalu yang menerima pelbagai reaksi netizen.

“Kalau betul-betul saya jadi YB, rakyat juga yang pasti akan untung. Doakan ia berlaku bulan Mac 2018.” tulisnya semalam.

Sementara itu di media sosial, ada yang menyokong, tidak kurang juga yang membantah Kuan untuk bertanding di Pilihan Raya Umum akan datang, selain bimbang ada pihak yang cuba mempergunakannya untuk meraih undi.

Loading...

“Malaysia perlukan orang seperti awak dalam kerajaan, menjaga kebajikan mereka yang memerlukan. Saya pasti Malaysia akan menjadi lebih baik jika orang seperti awak dipilih sebagai pemimpin.” – Utaraman Kedah

“Pro dan kontra. Sekarang seperti burung yang terbang bebas ke mana sahaja. Kenapa perlu masuk ke dalam sangkar? Terkurunglah nanti walaupun sangkar itu luas dan besar. Pasti dijadikan bahan pertunjukkan oleh pemilik sangkar.” – Mohd Isa Ahmad

Namun ada individu yang mendakwa Kuan menerima ‘dedak’ dari beberapa pihak yang berkepentingan untuk dirinya dan beberapa program yang dianjurkannya selama ini.

“Untunglah dapat dedak. Lupakan beban rakyat bawahan yang menanggung kos sara hidup tinggi dan GST.”

Kesal dengan dakwaan yang tidak berasas itu, Kuan menafikan dan meminta mana-mana individu yang mempunyai bukti kononnya dia menerima tajaan dari kerajaan, tampil dan akan diberi ganjaran RM10,000.

“Bila saya umumkan saya mahu menjadi YB, ada bunga merah sudah menyalak macam anjing kena sondol bontot, mengelabah. Terus menuduh saya dapat dedak.

“Orang kata saya dapat dedak dan dana dari kerajaan untuk buat Community Policing dan lain-lain program. Entah bodoh apa orang macam itu. Siapa yang boleh buktikan saya dapat dana, semua dana yang saya dapat untuk program saya, akan saya beri RM10,000 tunai, sekiranya mereka berjaya membuktikannya.

“Ini kita hampir pokai dan setiap kali buat program pun kena berjimat cermat. Ada pula yang kata kita dapat dedak. Buktikan kepada saya yang kerajaan telah menaja saya dan kesemua wang tajaan itu akan diberikan kepada anda.

“Sedih, saya bukan jenis manusia yang suka membodek dan meminta dari mana-mana Jabatan Kerajaan,” tulisnya.

Sumber: thereporter

–> Klik jika rasa post ini patut dibuang

Loading...

Like this Article? Share it!

About The Author

Comments are closed.