Monday, April 23, 2018
Apekecoh Media

Mereka sedang mengajar masyarakat menjadi bodoh lebih bodoh dari mereka Netizen setuju dan sokong teguran yang dibuat untuk 3 usahawan kosmetik ini

admin@apekecoh 1st January 2018 Hiburan Comments Off on Mereka sedang mengajar masyarakat menjadi bodoh lebih bodoh dari mereka Netizen setuju dan sokong teguran yang dibuat untuk 3 usahawan kosmetik ini

2q8EJuf

Penafian: Artikel yang disiarkan di bawah adalah pandangan penulis semata-mata. Ia tidak mewakili The Reporter.

‘Aliff Syukri, DS Vida dan Sajat, andalah idola kebodohan’

oleh Amir Zuhair

Loading...

Selain kita berhadapan dengan golongan yang gagal faham sensitiviti agama, kaum dan jantina, kita juga gagal untuk memahamkan orang yang bodoh tetapi masih rasa kebodohannya itu adalah pandai dan tak apa.

“Asalkan aku buat duit, tak kisah apa yang aku tulis dan apa yang aku buat. Aku ada duit, kau ada apa?”

Saya tak suka dan benci orang yang tak faham ini. Tipikal orang yang baru nak merasa senang, terus diuji Tuhan dengan kekayaan melimpah ruah terus bongkak dan sombong. Terus-terang, Aliff Syukri, DS Vida, Nur Sajat dan seumpama mereka sedang mengajar masyarakat supaya menjadi bodoh. Lebih bodoh dari mereka.

Dari tulisan mereka menggunakan ejaan yang salah, perbuatan seperti binatang, pemasaran yang lucah dan bangang, mereka sedang mengajar masyarakat supaya lebih ke hadapan menjadi bodoh dan tolol.

Hairannya, penyokong-penyokong yang terus menyokong mereka (penjilat) terus memberi simpati atas alasan,

“Ini Instagram dia, ini Facebook dia, ini duit dia, suka hati dialah.”

Kerana duit, terus semua menjadi BODOH.

Itu tak kira berapa ramai anak muda yang tak mahu belajar atau meneruskan belajar dan mendapat ‘galakan’ ibu bapa yang sudah malas mengajar anak dengan berkata,

“Dia ni SPM je, jutawan pun. Dia ni tak ada ijazah, kaya pun.”

Kekayaan adalah tunjang kejayaan seseorang hari ini. ‘Cash is king’. Kekayaan ini juga telah menutup semua kesalahan dan kebobrokan.

Seperti kata kakak Aliff Syukri iaitu Puan Yatie, kita bukan sempurna untuk menegur tetapi benda ini perlu ditegur.

Sahabat sekalian, saya dah berjumpa dengan mereka yang jauh lebih kaya dari mereka, tetapi mereka itu penuh ilmu dan pendidikan juga tidak pernah beraksi bodoh untuk kaya.

Sahabat tak pernah tertanya ke? Produk yang jauh lebih hebat dari D’Herbs, Qu Puteh yang berlonggok seperti Maybeline, Clinique, Channel dan banyak lagi yang hasil tahunan bilion dolar, kita tak pernah tengok pun aksi bodoh pengasasnya nak mempromosi produk mereka. Hatta kita tak kenal pun mereka siapa.

Percayalah, kekayaan mereka ini palsu. Mereka menunjukkan kekayaan supaya orang terpeson dan ingin menjadi seperti mereka dengan menjual produk mereka. Yang kaya dia, tetapi stokis-stokis di bawah ini, cuba tanya jualan berapa dapat sebulan. Nak terjual sebotol syampu pun susah dalam seminggu.

Ini sebab mereka beri keyakinan kepada stokis produk akan terjual. Bila stokis ambil pukal, jadi longok di kedai tak terjual. Stokis rugi dan mereka pula terus kaya.

Belajarlah jangan hanya bermodalkan tiga manusia ini terus nak berhenti belajar. Pelajaran akan mendidik kita, bukan hanya kita berpengetahuan tetapi ilmu itu akan biasakan kita ini menjadi kaya tetapi ‘versatile’ bukan kaya dan bodoh seperti mereka.

Tahniah Puan Yatie. Sangat menyokong teguran dan tulisan beliau. Hairan ya, lalu sepanjang jalan di lebuh-lebuhraya sekarang penuh papan iklan yang jual ‘produk’ OEM ini. Tetapi produk itu tak berapa sangat nampaknya. Muka ‘pengasas’ yang lebih. Ini ke strategi Melayu berniaga? Patutlah cepat lingkup. Hang jual produk ke jual diri?

Sumber: Amir Zuhair

2q8IRdR
Foto: Amir Zuhair

Gara-gara penulisan viral itu, Amir juga mendapat ugutan dari seorang individu yang tidak dikenali.

Sumber: 1citemalaya

Sumber: 1citemalaya

–> Klik jika rasa post ini patut dibuang

Loading...

Like this Article? Share it!

About The Author

Comments are closed.