Wednesday, May 23, 2018
Apekecoh Media

Nelayan Ini Sangka Tangkap Ikan Pari Rupanya Ia Adalah Sesuatu Yang Lebih MENGEJUTKAN

admin@apekecoh 31st October 2017 Hiburan Comments Off on Nelayan Ini Sangka Tangkap Ikan Pari Rupanya Ia Adalah Sesuatu Yang Lebih MENGEJUTKAN

Nelayan Ini Sangka Tangkap Ikan Pari, Rupanya Ia Adalah Sesuatu Yang Lebih MENGEJUTKAN !!!| SIAKAP KELL Seorang nelayan menyangkakan seekor ikan pari tersangkut pada jaringnya, setelah ditarik, rupa-rupanya ia adalah sebuah dron yang bersaiz besar!

Mat Daut Musa, 36 tahun dan isterinya, Hawa Ishak, 34 tahun telah turun ke laut untuk menarik jaring yang dipasang bagi menangkap ketam sebelum mendapati jaringnya terlalu berat untuk ditarik.

Mereka kemudiannya menyedari bahawa hasil tangkapannya merupakan sebuah dron seberat 50 kg berbentuk pesawat putih.

Loading...

Pada mulanya saya menyangka ikan pari yang tersangkut di jaring ini kerana ia terlalu berat, namun sebaik menariknya saya lihat dron berbentuk pesawat putih timbul di permukaan air.

Menurut Mat Daut, beliau ada mendengar khabar mengenai sebuah dron yang terhempas di sekitar daerah Pekan, Pahang namun tidak menyangka akan menjadi individu yang menemuinya.

Saya panik dengan penemuan ini dan hampir melepaskan jaring itu. Namun isteri sempat menegur dan mencadangkan untuk membawanya ke jeti, ujar Mat Daut.

Melihatkan kepada keadaan dron berkenaan, Mat Daut menjangkakan ia sudah terhempas dan berada di dalam laut kira-kira tiga bulan lalu memandangkan sayap dan badan dron itu berlumut dan mempunyai teritip.

Pasangan nelayan berkenaan yang menetap di Kampung Serun di Jalan Pekan-Rompin turut menyatakan bahawa dron tersebut yang berukuran tiga meter panjang berada dalam keadaan yang baik kecuali sayapnya sudah merekah.

Mat Daut turut menyatakan penemuan benda asing yang tersangkut pada jaringnya ini adalah pertama kali dalam tempoh 10 tahun menjadi nelayan di perairan Nenasi dan Merchong.

Ketua Polis daerah Pekan, Superitendan Amran Sidek mengakui pihaknya ada menerima laporan mengenai penemuan dron berkenaan dan akan melakukan siasatan. Setelah siasatan selesai baru dron tersebut akan dikembalikan kepada pemiliknya.

Kredit : Era Baru

The post Nelayan Ini Sangka Tangkap Ikan Pari, Rupanya Ia Adalah Sesuatu Yang Lebih MENGEJUTKAN !!! appeared first on SIAKAP KELL.

Sumber: 1citemalaya

Sumber: 1citemalaya

–> Klik jika rasa post ini patut dibuang

Loading...

Like this Article? Share it!

About The Author

Comments are closed.