Wednesday, August 15, 2018
Apekecoh Media

KESIAN!! Datuk Umur 92 Tahun Dihalau Oleh Pihak Bank Kerana Dikatakan Menggangu. Lalu Seorang Polis Datang Untuk Menahannya Tetapi….

admin@apekecoh 13th October 2017 Isu Semasa Comments Off on KESIAN!! Datuk Umur 92 Tahun Dihalau Oleh Pihak Bank Kerana Dikatakan Menggangu. Lalu Seorang Polis Datang Untuk Menahannya Tetapi….

Beberapa waktu yang lalu di Los Angeles, California, Departemen Kepolisian Montebello terjadi sebuah peristiwa. Bukan peristiwa buruk seperti yang diperkirakan banyak orang tentang polisi akhir-akhir ini. Namun sebaliknya, sebuah cerita yang menyentuh perasaan.

Departemen tersebut menerima telepon dari bank terdekat tentang sebuah pelanggaran. Petugas polis Robert Josett adalah orang pertama yang tiba di tempat kejadian. Saat memasuki bank, dia melihat seorang Atuk berusia 92 tahun yang sangat gelisah dan resah.

 

Loading...

Atuk itu hanya ingin mengeluarkan sejumlah wang dari akaun banknya. Tapi karena kad identitinya sudah lama, tidak ada seorang pun di bank yang boleh membantunya.

Orang tua itu tidak paham dan mengerti mengapa duit tidak keluar.

Ada banyak keraguan dan petugas Robert Josett menyadari bahwa dia harus campur tangan. Tapi ingatkan nak meletakkan orang tua itu keluar dari bank dan meninggalkannya di jalan, rupanya petugas Robert membawa atuk itu ke Departemen Motor dan Kendaraan dan membantunya mendapatkan lisens baru, demikian laporan KDVR.

Kemudian, mereka kembali ke bank sebelum tutup, dan petugas Robert membantu orang tersebut menarik wangnya.

Departemen Kepolisian Montebello lalu memasang foto petugas Robert mengantar orang tua itu ke bank lagi, dan mendapat pujian dari seluruh negeri.

Foto tersebut telah dikongsikan hampir 40,000 kali dan ini benar-benar menunjukkan bagaimana polis terkadang dapat membuat semua perkhidmatan dalam komuniti mereka.

Pada saat polis sering dikritik karena tindakan mereka, perwira ini adalah contoh bagus tentang apa yang seharusnya dilakukan polis.

Sebanyak 195,000 orang yang menyukai sikap di dalam foto di Facebook tentang polis inspirasi ini.

 

Sumber: Epoch /kisahbenar

Loading...

Like this Article? Share it!

About The Author

Comments are closed.