Friday, January 19, 2018
Apekecoh Media

Jiran Sengsara Kena SIHIR. Apa Yg Lelaki Ni Tulis Buat Ramai Penyihir KETAKUTAN !!!

admin@apekecoh 31st August 2017 Isu Semasa Comments Off on Jiran Sengsara Kena SIHIR. Apa Yg Lelaki Ni Tulis Buat Ramai Penyihir KETAKUTAN !!!

Setan Sahir

Setan Kau Sahir !

Assalamualaikum dan selamat sejahtera.

Tajuk aku mula-mula dah ada SETAN. Setan betul sahir. Tapi kaitan memang ada dengan setan. Korang jangan ingat aku persetankan Shahir. Aku tulis Sahir. Dalam bahasa Arab sahir (ساحِر) ni maksudnya penyihir. Aku nak cerita pasal orang yang suka menyihir.

Loading...

Baru-baru ni aku pergi kenduri kahwin jiran lama aku. Salah satu ahli keluarga tu tak ada masa majlis. Sebelum tu pun diorang ada buat kenduri dan dia tak ada. Bila ditanya kemana pergi, rupanya tak sihat. Korek punya korek rupa-rupanya tak sihat sebab terkena buatan orang. Senang cerita dia kene sihir dengan sahir.

Aku perasan banyak je dalam IIUM Confession ni cerita pasal sihir. Jujur aku doakan kepada penyihir-penyihir kat luar sana biar korang mati on the spot masa korang tengah syok buat jenayah tak guna tu. Korang kena sedar sihir ni adalah suatu jenayah.

Dalam undang-undang aku tak pasti tapi aku pernah dengar kat negara Arab ada satu akta. Tak pasti kalau kat Malaysia ni ada. Dahlah dari undang2 dikira jenayah, dari segi agama pulak dikira salah satu dosa-dosa besar. Hey makhluk, apa kau ingat sihir ni satu profession tambahan kerja kau.

Aku takleh nak brain la orang yang suka sangat menyihir ni. Apa kau ingat dengan kepala banana kau tu sihir ni takda efek kat diri kau. Come on la! Dahlah buat dosa syirik, pastu kau dah susahkan orang lain.

Lagi satu, perhatian kepada penyihir-penyihir sekalian. Juga kepada penyihir-to-be, jangan pernah ingat korang akan bahagia dan seronok bila buat kerja kotor ni. Aku doa supaya Allah Taala menghinakan korang kat dunia lagi sebelum AZAB kehinaan yang pedih lagi mengerikan. Lain la kalau korang tak percaya azab-azab ni. Takpa. Korang boleh pergi meninggal dulu dan cer rase, ada azab tak.

Yang korang tukang komen ni, jangan nak kecam aku pulak. Korang tak pernah rasa kesengsaraan yang dialami oleh pesakit-pesakit sihir ni. Diorang banyak kena keluarkan dana untuk mencari penawar. Kepala banana bagi sape yang cakap sihir tu boleh ubat dengan mudah.

Eh setan, tak semuanya sembuh dengan cepat. Ia mengambil masa yang lama untuk sembuh. Jiran aku dah dekat 5 tahun bhai kene sihir ni. Sampai sekarang tak sembuh-sembuh.

Dan lagi satu yang aku tak boleh nak brain, asal la asyik orang Melayu je yang terlibat dengan benda-benda jijik ni. Saka Melayu, Santau Melayu, Histeria Melayu, Cantik Melayu. Hehe. Aku tengok bangsa takda pulak la rajin nak sihir menyihir ni. Bila kaya sikit kene santau.

Bila muka cantik sikit disantau. Bila bisnes maju sikit disihir sampai lingkup. Bila nak cantik guna susuk. Jiran tegur sikit hantar jembalang. Benda haram kau rajin. Perkara halal lagi wajib kau tak buat. Setan betul. Ni semua tak lain tak bukan sebab dengki dan sebab nak balas dendam.

Dalam Islam kita dibolehkan dengki kat orang terhadap 2 PERKARA sahaja:

1) Orang yang Allah Taala berikan kekayaan kepada dia dan dia menyalurkan kekayaan dia kepada orang lain. Kita patut cemburu dengan orang macam nie. Banyak kebaikan yang dia boleh buat dengan kekayaan dia.

2) Orang yang Allah Taala berikan ilmu kepadanya dan dia sebarkan ilmu itu. Ni lagi satu yang memang patut kita dengki. Dahlah memang Alim pastu dia sebarkan ilmu itu biar orang lain turut sama dapat manfaat.

Yang kita-kita ni semua benda nak kita hasad dengki. Orang lain adalah dapat Dr. Phd sekeping dua yang Bani Melayu ni Phd bukan dapat sekeping tapi dah berlori-lori. Tamak dan hasad ni dah jadi sebati dalam diri orang Melayu. Pantang nampak orang senang.

Aku rasa kerja-kerja sihir ni takdalah boleh buat orang Melayu jadi kaya raya. Buat jadi miskin adalah. Miskin apa? Meh aku cite.

1. Miskin dunia

Orang yang buat kerja setan ni tergolong dalam golongan orang yang berdosa besar. Erti kata lain dikira mensyirikkan Allah kerana meminta pertolongan daripada Jin dan Syaitan. Lagi-lagi bila dia gunakan dua makhluk takguna tu untuk jatuhkan orang lain. Lagi satu amalan kau takkan diterima oleh Allah selagi kau tak bertaubat.

2. Miskin akhirat

Dahlah kat dunia miskin, kat akhirat bertambah-tambah kemiskinan kau. Bertingkek-tingkek miskin. Dahtu, kena azab pulak. Solat buat, puasa buat, apa lagi. Tapi semua tertolak once kau dah jadi sahir. Kalau yang pernah solat tu lain cite la. Dahlah yang fardu tak buat, yang haram bertingkek-tingkek kau buat. Jadah haram kau.

Aku nak tambah sikit la sebelum aku habiskan bebelan aku ni tentang kesan-kesan yang terpaksa dihadapi oleh 2 orang ni.

1. Orang yang disihir.

-Kalau yang asalnya bekerja, terpaksa berhenti kerja sebab tak mampu untuk terus beri komitmen pada kerja. Hoi Sahir, kau tak fikir ke kalau dialah satu-satunya punca pendapatan dalam keluarga dan kau pergi sailang die. Zalim kau. Lahabau.

-Kalau yang dah beranak tapi kecik-kecik lagi anak dia. Terabai kau tau tak. Diri die sendiri tak terurus inikan pula nak urus anak-anak dia. Apatah lagi nak tunaikan kewajipan kepada suami dan isteri.

-Hilang kebahagiaan dalam hidup sebab kau dah ambil kebahagiaan dia. Aku doa kau wahai penyihir-penyihir kat luar sana derita dan sengsara masa kau kat dunia, masa kau tengah sakaratul maut, masa kau kena cabut nyawa, masa kau dalam kubur dan masa kau kene hisab kat akhirat nanti. Biar padan muka kau. Rasakan azab masa kau mati nanti.

-Kau dah susahkan ahli keluarga dia. Elok-elok keluarga hidup aman damai tetibe kena pergi berubat, kehulu kehilir, cari ustaz tu cari ustaz nie. Semua tu perlukan belanja yang besar. Kalau kumpul bolehlah beli rumah sebijik. Hoho. Tipu je.

Panjang aku bebel, aku nak bagi khulasoh:

1. Benda paling sadis bila kau tahu orang yang sihir kau adalah dari kalangan orang yang kau kenal. Ahli keluarga, sahabat-sahabat kau, jiran etc.

2. Aku doakan jugak hidayah Allah datang menerpa hati-hati si penyihir. Tapi kalau hati dah gelap sangat, patut mati je. Sila wafat.

3. Bawak-bawaklah bersabar. Sihir ni jadi sebab kita ni tak penyabar. Cuba kalau orang tegur tu kita terima. Cuba kalau orang tu bisnes dia maju kita doakan die. Cuba kalau tak puas hati tu bincang elok-elok. Ini tak, jumpa bomoh hantar jembalang.

4. Kita-kita ni yang belom kene sihir ni bawak-bawaklah beramal. Kasi up sikit amalan tu. Lepas solat jangan lupa baca ayat kursi. Baca 3 qul. Ni tak, lepas solat terus cau. Tak kemana pon yang kau kejarkan tu. Tak kisah la kalau kau tu salapi ke apa-apa ke, kalau taknak doa sekalipon baca la zikir-zikir tu. Yang urgent sangat tu, sambil jalan boleh baca. Fleksibel.

5. Amalkanlah baca doa-doa dan zikir. Lagi-lagi ayat al quran. Kalau kau dah memang jauh dari cahaya, dunia kau gelap dan kelam. Memang senang la setan-setan takguna tu kacau.

6. Aku doakan penyihir-penyihir tak bertauliah ni dapat sempat taubat sebelum Malaikat Maut cabut nyawa.

7. Kepada ahli keluarga mangsa. Doakan yang terbaik supaya penyihir tu sedar akan kesilapan dia. Janganlah kejahatan kita balas dengan kejahatan. Pepatah ada cakap kalau orang baling batu kat kita, kita baling kerusi kat die.

8. Kepada penyihir-penyihir tu, masa masih ada untuk bertaubat. Janganlah cepat marah dan emosi. Banyakkan bersabar. Hidup kita ni singkat je. Kau sihir die, die sengsara kat dunia je. Tapi kau, kat dunia lagi dah sengsara hidup tak aman apatah lagi lepas kau mati nanti.

Akhir kata, terima kasih sudi baca tulisan aku ni. Semoga Allah memberikan hidayah dan perlindungan kepada kita semua. Allahumma Ãmīn.

Sumber : citeheboh

Loading...

Like this Article? Share it!

About The Author

Comments are closed.