Monday, June 25, 2018
Apekecoh Media

Monthly Archives: June 2018

2tvFiPD

Benarkah Dan Mengapa Nilai Surah AlIkhlas Bersamaan Sepertiga AlQuran

Surah al-Ikhlas. Antara surah yang terpendek hanya mengandungi 4 ayat. Namun, manfaat dan pahalanya disisi Allah S.W.T sangatlah tinggi. Sudah tentu anda tahu bahawa nilai pahala jika membaca 3 kali surah ini adalah bersamaan dengan anda membaca Al-Quran dan isinya. [...]

June 30, 2017 Gossip
2upFxrT

TekaTeki Imam Ghazali Pada Anak Muridnya

Pada suatu hari, Imam Ghazali mengumpulkan anak-anak muridnya lalu meminta anak-anak muridnya duduk. Imam Ghazali mahu bertanya kepada anak muridnya beberapa soalan. Imam Ghazali pun bertanya kepada anak muridnya, “apa yang paling dekat dengan kita di dunia?” Mereka pun cuba [...]

June 30, 2017 Gossip
2upDZyh

Kau Ingat Jodoh Tu Macam Beli Sayur Boleh Tawar Menawar

Petikan dari laman iiumc.com tentang jodoh lambat ! Aku perempuan, umur hampir mencecah 30, tinggal di KL. Dan masih solo. Kadang tak faham kenape adik-adik yang umur awal 20-an kalut fikir soal jodoh. Faham, bagus kalau rezeki jodoh tu sampai [...]

June 30, 2017 Gossip

“Ayah, Kenapa Dia Pakai Benda Atas Kepala Tu (Tudung)”, Jawapan Mat Salleh Ini Kpd Anaknya Patut Dijadikan Contoh Oleh Semua Orang.

Apa yang anda akan katakan kepada anak anda sekiranya mereka tiba-tiba bertanya mengenai hal-hal sensitif seperti agama dan perkauman yang menimbulkan perasaan ingin tahu mereka?     Kebanyakan ibu bapa buntu apabila anak-anak mereka bertanyakan soalan seumpama itu malah ada [...]

June 30, 2017 Isu Semasa
2u4wXzF

Wanita Ini Kerap Tipu Orang Ramai Konon Tiada Duit Untuk Beli Tiket Di KL Sentral

Rakyat Malaysia memang baik hati dalam soal derma yang mungkin menjadi sebab utama kenapa makin ramai peminta sedekah muncul bak cendawan sehingga warga asing pun meminta sedekah. Baru-baru ini, seorang netizen menyaksikan seorang wanita yang sudah berumur mengambil kesempatan di [...]

June 30, 2017 Gossip
1.png

Jika cucucucu saya dah lama kena tangan Chef Wan

Bila datang beraya di rumah orang, ibu bapa perlulah mengawal dan menjaga kelakuan anak mereka agar tidak menimbulkan sebarang masalah sehingga mengundang rasa tidak senang tuan rumah. Baru-baru ini Chef Wan meluahkan rasa tidak puas hatinya mengenai sikap sesetengah ibu [...]

June 30, 2017 Gossip

Pemancing TERSENTAP Bila Tangkap Ikan PELIK Mcm Kelawar Di Sungai Ada VIDEO

Pagi tu dua orang pemancing tegar macam biasa pergi ke jambatan sungai tempat mereka selalu memancing. Langit waktu tu agak mendung nak hujan.   Bila mereka mula letak umpan dan memancing, hujan mula turun renyai-renyai. Dan berhenti. Tiba-tiba cuaca jadi [...]

June 30, 2017 Isu Semasa
2t6Uvnl

Keluarga Bergambar Raya Dengan Anjing Netizen Pula Sibuk Berperang

Tular sekeping gambar sekeluarga bergambar dengan anjing ketika berhari raya . Gambar tersebut memaparkan sebuah keluarga lengkap berbaju raya dan memegang dan membelai anjing tersebut Gambar berkenaan mencetus pelbagai reaksi dari yang positif dan tak kurang juga ada yang menghentam [...]

June 30, 2017 Gossip
1.png

Masalahnya saya jatuh cinta semula dengan ex walaupun dia isteri orang

Tiada penyakit, mencari penyakit. Biarpun luahan tidak bernama, namun netizen mengecam tindakan lelaki ini yang dianggap tidak bersyukur dengan apa yang ada. Mana tidaknya, perkahwinannya yang sedia ada telah dikurniakan empat cahaya mata. Namun hatinya masih tidak setia dan berpaling [...]

June 30, 2017 Gossip
1.png

Kau siapa nak masuk campur hal rumah tangga aku Dahlah tak pakai tudung

SEPANG, SELANGOR – “Hal rumah tangga jangan dibawa ke tempat awam, malu orang tengok” demikian kata netizen selepas membaca perkongsian dari Suri Kempe yang dimuat naik jam 6.49 petang semalam. Dalam kejadian yang berlaku di KLIA, Suri dan rakannya ternampak [...]

June 30, 2017 Gossip